Thursday, March 25, 2010

Rumah Keluarga (Pusaka) Engku Nurzaman dan Engku Amirzahar Exco Pemuda PAS Kawasan Kuala Krau Terbakar


Jengka 25 Mac - Sebuah rumah di Felda Semarak Jengka 15 di sini musnah terbakar yang membabitkan kerugian lebih RM70,000 dalam satu kejadian pada pukul 12.30 tengah hari hari ini.

Ketua Penjaga Balai Jabatan Bomba dan Penyelamat Jengka, Sabri Roslan berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan dari orang awam pada pukul 12.32 minit tengah hari dan bergegas ke lokasi pada pukul 12.41 tengah hari.


Dengan kekuatan sebelas anggota yang diketuai sendiri dengan sebuah jentera berat berjaya mengawal kebakaran dalam masa 30 minit daripada merebak ke rumah jiran yang sangat hamper dengan rumah terbabit.

Ketika sampai ke lokasi api sedang marak berikutan struktur bangunan yang diperbuat daripada kayu dan batu disamping cuaca hari ini sangat panas dan berangin.

Bomba tidak dapat menyelamatkan barangan dalam rumah itu berikutan kebakaran berlaku dengan pantas. Namun demikian tiada kecederaan dan kemalangan jiwa dilaporkan.



Menurutnya, ketika pemilik rumah Zamzam Yusof,35 bersama empat beranak sedang berniaga di hadapan rumah tidak menyedari api sedang marak di dalam rumah mereka.

Tambah beliau, dalam hal ini pihak Bahagian Siasatan Jabatan Bomba dan Penyelamat dari Kuantan sedang menyiasat punca kejadian yang dianggap di luar jangkaan pemilik rumah terbabit.

No comments:

Post a Comment

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts with Thumbnails