Tuesday, October 12, 2010

Tragedi Oktober 10.10.10


Lagi gambar-gambar sekitar kemalangan Tragedi Oktober 10.10.10 dengan klik disini dan untuk video kemalangan klik disini.

Kesemua 12 mangsa kemalangan ngeri membabitkan dua bas, sebuah van dan tiga kereta di kilometer 223, Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran plaza tol Simpang Ampat di sini telah dikenal pasti.

Manakala sembilan daripada mangsa adalah rakyat Malaysia manakala tiga lagi berasal daripada Myanmar.

Polis berkata kejadian berlaku pada kira-kira 6.40 petang apabila sebuah bas ekspres yang menuju ke Kuala Lumpur, gagal dikawal lalu melambung dan memasuki laluan bertentangan.

Bas terbabit kemudian melanggar sebuah van dan menghempap dua kereta lain sebelum melanggar bahagian tepi bas Jabatan Kebajikan Masyarakat yang menuju ke selatan.Sebuah kereta lagi turut terbabit dalam kemalangan itu, namun pemandu dan penumpangnya selamat.

Mayat telah dikenal pasti oleh pihak polis dengan bantuan ahli keluarga yang mula berkumpul di perkarangan rumah mayat sejak pukul 10 malam semalam.

Mereka yang terkorban adalah pemandu bas R. Ramachandra, 52, dari Kampung Tengah, Klebang Besar; penumpang bas Muhammad Farizuddin Talib, 19 (Balai Panjang, Malim); Azizi Ajis, 19 (Kampung Gapis, Nyalas); Norazmi Abdul Karim, 24 (Kampung Pondok Kempas, Selandar); Sharene Sofia Fadzry Tan, 18 (Semabok Perdana); Nur Shafika Baba, 29 (Pokok Mangga) and Eng Sok Kuan, 52, (Kuala Lumpur), tiga warganegara Myanmar, Pau Khan Tual, 21, Kam Khaw Tual, 28, and Cin Thawa Tuang (umur tidak diketahui).

Pemandu Van Goo Chuan Heng, 34, dari Taman Maju, Batu Pahat dan penunggang motosikal Pang Shi Moei, 57, (Taman Segar, Segamat).

Kemalangan itu turut menyebabkan lebih 40 penumpang lain cedera dan telah menyebabkan kesesakan lalu lintas teruk di kedua-dua hala.

Mangsa-mangsa kemalangan maut di Kilometer 223, Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran Plaza Tol Simpang Ampat di sini, malam tadi. Mereka (dari kiri) Muhammad Farizuddin Talib, 19, Azizi Ajis, 19, Norazmi Abdul Karim, 24, dan pemandu bas ekspres, R. Ramachandra, 52. - Foto BERNAMA

Mangsa warga Myanmar (dari kiri) Pau Khan Tual, 21, Kam Khaw Tual, 28, dan Cin Thawa Tuang. - Foto BERNAMA

No comments:

Post a Comment

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts with Thumbnails