Monday, February 22, 2010

Tetamu Jenis Apakah Ini?



21 Februari 2010 Jam 8.30pm kehadiran tetamu yang tak diundang telah hadir ke rumah penulis (seperti gambar di atas). Nasib baik kehadiran tetamu tak di undang ini disedari oleh anak tunggal penulis dengan melihat tepat ke arah tetamu tersebut.

Sewaktu anak tunggal ini melihat tepat ke arah tetamu tersebut, penulis berada di hadapan laptop dan apabila berpaling ke arah anak yang terpegun melihat tetamu tersebut terus saja penulis berpaling dan tekedu melihat tetamu tersebut yang berada tinggi di atas muka pintu rumah.



Dalam keadaan kaget sedemikian penulis berputar-putar di dalam rumah untuk mendapatkan apa saja senjata yang ada buat menghalau tetamu tersebut secara aman. Apakan daya senjata tak di temui tetamu tersebut terus aja menjalar mencari posisi selamat di dalam kotak DB fius elektrik.

Pening juga memikirkan macam mana harus dilakukan dengan tetamu yang sedang meyorok di dalam kota fius DB elektrik itu. Malam kian menjauh, waktu beradu semakin hampir tak keruan dibuatnya beradu dalam rumah sekali dengan tetamu yang tak diundang ini.

Puas memikirkan apa yang harus dilakukan terus aja penulis menghubungi Jabatan BOMBA untuk memaklumkan kehadiran tetamu tak diundang ini. Alhamdulillah kerjasama yang baik dan berdedikasi yang telah diberikan oleh ahli BOMBA ini telah berjaya menangkap tetamu yang tak diundang ini.

Sekalung Terima Kasih tak terhingga diucapkan kepada Saudara Zulkarnain (kunai) panggilan manja dari Jabatan BOMBA Bandar Jengka yang telah membantu penulis menghalau tetamu yang tak di undang ini. Jasa Mu Tetap Di Kenang.

1 comment:

  1. ulor jadian nih.. knform. nasib baek adik iji xamik wt jd tali pinggang.huhu

    ReplyDelete

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts with Thumbnails